Batara Narada

Sanghyang Caturkaneka nyaéta baraya Sanghyang Tunggal sarta miboga putra anu ngaranna Sanghyang Kanekaputra. Sanghyang Kaneka putra miboga loba kaleuwihan diantara réncang-réncang sebayanya. Manéhna pohara pandai, ulet sarta miboga control emosi anu pohara alus, ku kituna sagala pasualan anu disanghareupanana sok bisa dipungkas kalayan alus sarta sirah tiis. Sipatna anu sok kabetot pikeun diajar sarta memperdalam naon anu geus dipibogana, ngajadikeun dirina Sanghyang anu cukup berilmu sarta rancagé dina ngajalanan kahirupan, pondok kecap dirina miboga pangabisa anu satingkat kalayan para resi sarta menterjemahkan kahirupan ieu.

    Hiji sabot bapana ngawariskeun pakarang sakti anu ngaranna Lingga Manik, kalayan diwariskeunna pakarang kasebut geus barang tangtu nyieun dirina beuki disegani ku saha ogé. Ngan waé kaayaan kawas éta henteu nyieun Sanghyang Kanekaputra sugema, komo dirina pohara terobsesi miboga pangabisa anu ngaleuwihan saha ogé. Alatan ngabogaan kahayang pikeun ngaleuwihan pangabisa para déwa kabéhanana, mangka manéhna indit bertapa ditengah lautan kalayan menggenggam Lingga Manik pikeun nyampurnakeun pangabisana.


Wayang Golek Bathara Narada

    Ayana saurang nonoman tampan anu ngalakonan tapa ditengah lautan sarta ditambah ku daya kakuatan Lingga Manik, nyieun Kahyangan jadi panas sarta gonjang-ganjing. Sanggeus ditempo ku Batara Guru ngaliwatan Kaca Trenggana tétéla hal ieu disebabkan ku Sanghyang Kanekaputra anu keur bertapa. Pikeun nungkulan hal kasebut Batara Guru ngutus para déwa dihandap lulugu Batara Indra pikeun ngageuingkeunana sarta ngabawa ka Kahyangan pikeun diadilan. Para déwa usaha pikeun ngageuingkeun Sanghyang Kanekaputra sarta ménta pikeun daék dibawa ka Kahyangan sarta kudu tanggungjawab ka kaayaan anu lumangsung di Kahyangan waktu éta. Alatan Sanghyang Kanekaputra tetep kekeuh pikeun nuluykeun tapana, para déwa murka sarta maksa Kanekaputra pikeun milu. Ngan waé tétéla pangabisa Sanghyang Kanekaputra tétéla ngaleuwihan pangabisa sakumna déwa anu dating waktu éta.

    Batara Indra kalayan sejata guludugna henteu sanggup mengalahkannnya, kitu ogé jeung Batara Brahma anu mecakan ngabeuleumna henteu junun, dituluykeun ku Batara Bayu anu ngaluarkeun angin puyuh / angin topan pikeun nyapu awak Sanghyang Kanekaputra masih ogé gagal. Batara Wisnu anu milu pikeun membujuk Sanghyang Kanekaputra mecakan pikeun ngéléhkeunana anu dipungkas kalayan penggunan pakarang Cakra Udaksana anu jadi andalan Batara Wisnu. Sajongjonan saméméh ngeunaan awakna Sanghyang Kanekaputra ngomong yén saéstuna Cakra Udaksana éta ngan bisa dikenakan ka jelema anu durjana, angkara murka sarta sok menyusahkan jelema loba. Tétéla kedalan éta nyieun Cakra Udaksana henteu daék nyieun luka Sanghyang Kanekaputra, kalahka ngiles balik ka Batara Wisnu.


    Batara Indra nyanghareup ka Batara Guru sarta memohon ampun alatan pancén anu diembannya gagal dilaksanakeun, ku kituna Batara Guru turun langsung menhadapi Sanghyang Kanekaputra. Awalna Batara Guru ngajak Sanghyang Kanekaputra pikeun henteu neruskeun tapanya, ngan waé Sanghyang Kanekaputra sok nampik komo ngajak Batara Guru berdebat ngeunaan masalah hirup sarta kahirupan. Dina perdebatan éta BataraGuru éléh nenggel sarta kudu ngaku yén Sanghyang Kanekaputra leuwih pandai, wijaksana sarta miboga wawasan anu leuwih lega batan dirina. Minangka pangawasa Kahnyangan rasa ego masih ngasalimutan rarasaan Sanghyang Manikmaya / Batar Guru, dirina ngarasa terhina sarta ambek alatan berdebat. Dina hiji kasempetan Batara Guru mengaluarkan ajian pamungkas anu disebut Kemayan, waktu kena ajian kasebut Sanghyang Kanekaputra robah jadi burukrupa. Pamustunganana Sanghyang Kanekaputra daék milu ka Batara Guru, alatan ngarasa éléh ku Sanghyang Kanekaputra mangka Batara Guru ngagerona Kakang / Lanceuk minangka penghormatan sarta dijadikeunana penasihat Kahyangan, Sanghyang Kanekaputra saterusna ngagunakeun ngaran Batara Narada / Resi Narada. Sajongjonan saméméh indit ka Kahyangan waktu nyarita pahareup-hareup Batara Narada bersedekap jeung leungeun didina jubahnya, ku kituna lengan jubah anu dipaké melambai-lambai tertiup angin. Nempo hal kasebut Batara Guru bergumam dina dirina kawas jelema bertangan opat, waktu itupula kutukan anu kungsi diucapkan Sanghyang Tunggal jadi kanyataan leungeun Batara Guru nambahan ku kituna jadi opat. Sanajan hanjakal geus bergumam dina haté ngeunaan hal kasebut, kaayaan dirina henteu bisa robah balik.

Comments

Popular posts from this blog

SILOKA SEMAR BADRANAYA

Mengenal Tokoh Wayang Golek