Batara Narada
Sanghyang Caturkaneka nyaéta baraya Sanghyang Tunggal sarta
miboga putra anu ngaranna Sanghyang Kanekaputra. Sanghyang Kaneka putra miboga
loba kaleuwihan diantara réncang-réncang sebayanya. Manéhna pohara pandai, ulet
sarta miboga control emosi anu pohara alus, ku kituna sagala pasualan anu
disanghareupanana sok bisa dipungkas kalayan alus sarta sirah tiis. Sipatna anu
sok kabetot pikeun diajar sarta memperdalam naon anu geus dipibogana,
ngajadikeun dirina Sanghyang anu cukup berilmu sarta rancagé dina ngajalanan
kahirupan, pondok kecap dirina miboga pangabisa anu satingkat kalayan para resi
sarta menterjemahkan kahirupan ieu.
Hiji sabot bapana
ngawariskeun pakarang sakti anu ngaranna Lingga Manik, kalayan diwariskeunna
pakarang kasebut geus barang tangtu nyieun dirina beuki disegani ku saha ogé.
Ngan waé kaayaan kawas éta henteu nyieun Sanghyang Kanekaputra sugema, komo
dirina pohara terobsesi miboga pangabisa anu ngaleuwihan saha ogé. Alatan
ngabogaan kahayang pikeun ngaleuwihan pangabisa para déwa kabéhanana, mangka
manéhna indit bertapa ditengah lautan kalayan menggenggam Lingga Manik pikeun
nyampurnakeun pangabisana.
Wayang Golek Bathara Narada
Ayana saurang
nonoman tampan anu ngalakonan tapa ditengah lautan sarta ditambah ku daya
kakuatan Lingga Manik, nyieun Kahyangan jadi panas sarta gonjang-ganjing.
Sanggeus ditempo ku Batara Guru ngaliwatan Kaca Trenggana tétéla hal ieu
disebabkan ku Sanghyang Kanekaputra anu keur bertapa. Pikeun nungkulan hal
kasebut Batara Guru ngutus para déwa dihandap lulugu Batara Indra pikeun
ngageuingkeunana sarta ngabawa ka Kahyangan pikeun diadilan. Para déwa usaha
pikeun ngageuingkeun Sanghyang Kanekaputra sarta ménta pikeun daék dibawa ka
Kahyangan sarta kudu tanggungjawab ka kaayaan anu lumangsung di Kahyangan waktu
éta. Alatan Sanghyang Kanekaputra tetep kekeuh pikeun nuluykeun tapana, para
déwa murka sarta maksa Kanekaputra pikeun milu. Ngan waé tétéla pangabisa
Sanghyang Kanekaputra tétéla ngaleuwihan pangabisa sakumna déwa anu dating
waktu éta.
Batara Indra
kalayan sejata guludugna henteu sanggup mengalahkannnya, kitu ogé jeung Batara
Brahma anu mecakan ngabeuleumna henteu junun, dituluykeun ku Batara Bayu anu
ngaluarkeun angin puyuh / angin topan pikeun nyapu awak Sanghyang Kanekaputra
masih ogé gagal. Batara Wisnu anu milu pikeun membujuk Sanghyang Kanekaputra
mecakan pikeun ngéléhkeunana anu dipungkas kalayan penggunan pakarang Cakra
Udaksana anu jadi andalan Batara Wisnu. Sajongjonan saméméh ngeunaan awakna
Sanghyang Kanekaputra ngomong yén saéstuna Cakra Udaksana éta ngan bisa
dikenakan ka jelema anu durjana, angkara murka sarta sok menyusahkan jelema
loba. Tétéla kedalan éta nyieun Cakra Udaksana henteu daék nyieun luka
Sanghyang Kanekaputra, kalahka ngiles balik ka Batara Wisnu.
Batara Indra
nyanghareup ka Batara Guru sarta memohon ampun alatan pancén anu diembannya
gagal dilaksanakeun, ku kituna Batara Guru turun langsung menhadapi Sanghyang
Kanekaputra. Awalna Batara Guru ngajak Sanghyang Kanekaputra pikeun henteu
neruskeun tapanya, ngan waé Sanghyang Kanekaputra sok nampik komo ngajak Batara
Guru berdebat ngeunaan masalah hirup sarta kahirupan. Dina perdebatan éta
BataraGuru éléh nenggel sarta kudu ngaku yén Sanghyang Kanekaputra leuwih
pandai, wijaksana sarta miboga wawasan anu leuwih lega batan dirina. Minangka
pangawasa Kahnyangan rasa ego masih ngasalimutan rarasaan Sanghyang Manikmaya /
Batar Guru, dirina ngarasa terhina sarta ambek alatan berdebat. Dina hiji
kasempetan Batara Guru mengaluarkan ajian pamungkas anu disebut Kemayan, waktu
kena ajian kasebut Sanghyang Kanekaputra robah jadi burukrupa. Pamustunganana
Sanghyang Kanekaputra daék milu ka Batara Guru, alatan ngarasa éléh ku
Sanghyang Kanekaputra mangka Batara Guru ngagerona Kakang / Lanceuk minangka
penghormatan sarta dijadikeunana penasihat Kahyangan, Sanghyang Kanekaputra
saterusna ngagunakeun ngaran Batara Narada / Resi Narada. Sajongjonan saméméh
indit ka Kahyangan waktu nyarita pahareup-hareup Batara Narada bersedekap jeung
leungeun didina jubahnya, ku kituna lengan jubah anu dipaké melambai-lambai
tertiup angin. Nempo hal kasebut Batara Guru bergumam dina dirina kawas jelema
bertangan opat, waktu itupula kutukan anu kungsi diucapkan Sanghyang Tunggal
jadi kanyataan leungeun Batara Guru nambahan ku kituna jadi opat. Sanajan
hanjakal geus bergumam dina haté ngeunaan hal kasebut, kaayaan dirina henteu
bisa robah balik.
Comments
Post a Comment
Komentar anda sangat kami butuhkan